Beleidsplan Scouting St. Jan Baptist

Beleidsplan Scouting St. Jan Baptist

Scouting St. Jan Baptist (Scouting Heerlen)
Gepubliceerd door Hopman in Algemeen · 1 januari 2013

Scouting St. Jan Baptist heeft naar aanleiding van een onderzoek bij de leden, ouders en de kaderleden besloten een beleidsplan voor de komende zes jaar op te stellen.Het doel is voor de groep Scouting in Heerlen te bevorderen, meer leden te ontvangen, en onafhankelijkheid van subsidies te worden.Wij willen dat onder andere bereiken door Scouting in de publiciteit te brengen door middel van reclame campagnes, het plaatsen van bewegwijzering op de Schandelerboord en de Palemigerboord, gebruik maken van reclame mogelijkheden op straat, flyeren, reclame in winkels, samenwerking met de scholen door o.a. naschoolse opvang of het organsieren van een actieve scoutingdag voor de jeugd en eventueel ouderavonden te organiseren, het organiseren van Open Dagen, het presenteren van het programma van de verschillende speltakken waarin rekening gehouden wordt met de doorlopende leerlijn maar ook met het plezier dat de programma's moeten geven aan de leden van de groep.Maar we zullen ook de buurt en later heel Heerlen vragen om hun medewerking te geven aan onze groep die ervoor wilt zorgdragen dat kinderen zelfstandig en zelfredzaam worden en zo worden voorbereid op een fijn volwassen leven.

Daarnaast gaan we nieuwe geldstromen aanboren.Er wordt een sponsorplan gemaakt die ervoor moet zorgdragen dat de groep ook vanuit andere instranties dan de gemeente Heerlen, geld binnen krijgt.Er kan dan gedacht worden aan intensievere fondswerving, het collecteren, heitje voor een Karweitje, of het verkopen van goederen zoals speculaas of misschien wel zelf gemaakte kerststukjes.

En dit is nog maar een topje van de ijsberg.Er gaat heel wat gebeuren dit jaar. Doe je mee?

Er zijn nog geen beoordelingen.
Scouting St. Jan Baptist
Spelend leren en plezier maken
Jamboreepad 2
6415 jn  Heerlen