Jota-Joti 2011

Jota-Joti 2011

Scouting St. Jan Baptist (Scouting Heerlen)
Gepubliceerd door Hopman in Algemeen · 15 oktober 2011

[image:image-1]14 (vanaf 22.00 uur) t/m zondag de 16e oktober werd ook dit jaar weer de Jota-Joti gehouden.Jota betekend Jamboree on the air en Joti betekend Jamboree on the internet.Via de lucht (JOTA) werken wij meestal op de korte golf en de 2 meter.Via de 2 meter maken we meestal contacten met duitsland, belgië en de eigen omgeving en Limburg.
Meestal komen we op deze frequentie de omliggende groepen, zoals Scoutng St. Willibrordus Brunssum tegen of groepen in Sittard, Geleen of Roermond.
Via Internet werken we meestal met teamtalk, een chatprogramma met webcam's en audio. Je kunt dus tegen elkaar praten en elkaar horen.
Scouting Nederland gebruikt meestal Scout-Link, alleen is dat een chatprogramma waarbij je alleen via tekst contact met elkaar kunt maken.

VRIJDAG

Vrijdagavond zijn de Scouts gestart met het programma.Er werd een video vertoond waarop ze een tocht konden zien.Eén Scout bleef achter om de tocht via de portofoon door te geven aan de patrouille.

ZATERDAG

Zaterdagmorgen
Zaterdagmorgen hebben de Scouts een vossenjacht met peilzenders gelopen.De Vos, de zender die ergens geplaatst is, moeten door de peilers gezocht worden.De zender zendt een toon uit.Waneer deze toon het beste te horen is, betekend dat dat je op de goede weg bent.

ZaterdagmiddagZaterdagmiddag hebben de Scouts een tocht gelopen met heel veel verschillende tochttechnieken.

Zaterdagavond
In de avond hebben de aanwezige Scouts een apparaatje gesoldeerd.Als het goed gesoldeerd is kun je frequenties opvangen via het oortelefoontje dat meegeleverd werd bij dit bouwpakketje.

Van hieruit bedank ik namens de groep de zendamateurs Frank, Loek en Kees van harte voor de prettige samenwerking.
Hopelijk zijn ze volgens jaar weer van de partij, want zonder de zenamateurs kunnen wij geen Jota_joti organiseren.

Er zijn nog geen beoordelingen.