Geen Subsidie - Scouting St. Jan Baptist (Scouting Heerlen)

Geen Subsidie

Leden > Informatie > Wat kost het
De gemeente Heerlen eist in haar subsidieverordening dat scoutinggroepen een ledenlijst afgeven ter controle van het aantal leden.
Scouting St. Jan Baptist is als enige scoutinggroep in de gemeente Heerlen, van mening dat dit veel te ver gaat.
Niet onze leden vragen deze subsidie aan, maar de scoutinggroep.
Daarnaast verbiedt de Wet Bescherming Persoonsgegevens dit.
Derhalve geeft de groep de gegevens van, N.B. jonge leden, niet aan een overheidsinstantie.
Hierdoor heeft de gemeente Heerlen ervoor gezorgd dat Scouting St. Jan Baptist geen subsidie krijgt.
Wij vinden dit schandalig, zeker als je je bedenkt dat de groep zich in een krachtwijk bevindt, die juist heel veel steun van de overheid zou moeten krijgen.
Wij nemen het met name Wethouder J. Clemens zeer kwalijk dat hij hiermee akkoord gaat.
Door deze opstelling van de gemeente Heerlen hebben wij de activititenbijdrage helaas moeten verhogen.

Scouting St. Jan Baptist
Spelend leren en plezier maken
Jamboreepad 2
6415 jn  Heerlen