Ons Logo - Scouting St. Jan Baptist (Scouting Heerlen)

Ons Logo

Organisatie

Ons logo bestaat zoals je kunt zien in een hand die het saluut uitbeeld, een halve klassieke lelie, een halve lelie van Scouting Nederland en een half klaverblad.

Scouting Sint Jan Baptist is zoals alle oude groepen in het begin eerst begonnen met alléén verkenners.
Scouts geven het saluut zoals hierboven de hand aangeeft en als lelie werd de klassieke lelie gekozen om het begin van scouting aan te geven.
Veel later zijn 4 scoutingbewegingen gefuseerd in één beweging die nu de vereniging Scouting Nederland heet. Daarom werd natuurlijk gekozen voor de lelie die Scouting Nederland in haar logo heeft verwerkt. En wat het klaverblad betreft heeft de groep die maar voor de helft in het logo verwerkt omdat nog niet zo lang geleden er in onze groep ook meisjes het spel van verkennen (scouting) gingen spelen.

St. Jan Baptist draait nu alléén gemengd. Dus de Bevers, Welpen, Scouts, Explorers en RoverScouts.