Oude Gebouw - Scouting St. Jan Baptist (Scouting Heerlen)

Oude Gebouw

Het groepshuis (HK) van Scouting Sint Jan Baptist heette

"Trefcentrum 't H.K."

Het was ons HK dat ook dienst deed als regiocentrum Parkstad Limburg en kon je vinden aan de Henri Jonasstraat 1 in de wijk Meezenbroek te Heerlen.

Het gebouw was in 1947 door de ouders onder leiding van Kapelaan Snackers gebouwd en daarna tot twee keer toe onder leiding van Hopman/Groepsleider Ger Vankan aangebouwd en verbouwd.

Eerst werd een gedeelte aangebouwd dat zeer goed geschikt is voor diverse verenigingen en particulieren voor het houden van activiteiten en feesten zoals communies en dergelijke feesten.

Jaren daarna in 1983 is het scoutinggedeelte uitgebreid met een grote St. Joris-zaal, wc's en een douche.

Het terrein was voorzien van zeer veel groen en mogelijkheden, zoals het kamperen door scoutinggroepen die dan tevens het gebouw konden gebruiken voor regenachtige dagen.