Scouts (11-15 jr) - Scouting St. Jan Baptist (Scouting Heerlen)

Scouts (11-15 jr)

Leden > Leeftijdsgroepen

OPKOMST iedere vrijdagavond van 19u tot 21u

ER ZIJN ER AL 40 MILJOEN
Alle Scouts in Nederland dragen een beige blouse en een groepsdas. Wij dragen daarbij een cap. Zo kunnen de scouts uit de hele wereld elkaar herkennen. Wist je dat dit er wel 40 miljoen zijn?!
De Scouts van de St. Joris Troep zijn leden van Scouting St. Jan Baptist tussen de 10 en 15 jaar.
Jongens en meisjes komen dan samen om spannende avonturen te beleven.
De Scouts draaien iedere vrijdagavond van 19.00 uur tot 21.00 uur.
De troepavond zou een minuut of 15 kunnen uitlopen.

NAAR BUITEN!
Trek de deur achter je dicht en ga de wereld verkennen. Koken op je eigen vuurtje. Kamperen in je eigen tent en dat 1 keer in de 4 jaar zelfs in Denemarken. Sta op je eigen benen. Ontwikkel je eigen mening.
Bij de Scouts wordt actie van je verwacht.
En wat kan jij van scouting verwachten?

VRIENDEN MAAK JE BIJ SCOUTING

Hartstikke leuke activiteiten en je steekt er nog wat van op ook. Probeer het maar eens uit, en kom kijken bij Scouting St. Jan Baptist.
Paard rijden, golfen, kanoën, laser gamen in een grot in Valkenburg, maar ook werken aan scouts-challenges waarmee je vaardigheidsinsignes kunt verdienen.
Onze kampen gaan regelmatig al naar het buitenland. Bij veel groepen maak je dat pas mee als je bij de Explorers bent. Bij ons hoef je niet zo lang te wachten. De laatste jaren zijn wij in Luxemburg, in Duitsland en in Denemarken geweest.
Engeland, het land waar het allemaal begonnen is, staat nog op ons programma, en zullen wij binnen twee jaar ook aandoen.
Dus dat je lid wordt zou de vraag niet moeten zijn, maar wanneer dat is de vraag. Laat het niet te lang duren, want je mist zoveel. Je bent in ieder geval van harte welkom!