Tochten - Scouting St. Jan Baptist (Scouting Heerlen)

Tochten

Technieken

Allereerst de kruispunten-route.
Dit is een route uitgezet aan de hand van getekende kruispunten met daarin een pijltje, dat de kant op wijst waar je heen moet. Hiernaast staan een aantal voorbeelden van kruispunten, zoals je die kunt verwachten bij een tocht, uitgezet volgens de kruispuntenroute.
Wij kennen ook de strippenkaart-route.

Bij een strippenkaart is het de bedoeling dat je de streepjes ziet als wegen/paden/fietspaden of iets dergelijks. Mocht je op een T-splitsing komen dan zal het streepje je vertellen waar je heen moet. Het streepje betekent namelijk dat je daat niet in moet. Bij de T-splitsing met het streepje naar rechts betekent het dus dat je linksaf moet. Kom jue op een kruising met 3 richtingen, ook dan zullen de streepjes je vertellen waar je niet in moet. Zie het voorbeeld. In het voorbeeld zie je ook twee streepjes in een soort V-vorm staan. Dit betekent dat je 2x links of rechts moet laten liggen. Bij 2 streepjes rechts moet je linksaf en bij 2 streepjes links moet je dus rechtsaf op een kruispunt/rotonde.

Een derde variant van een route vind je hiernaast, namelijk bolletje-pijltje.

In dit geval ben jij het bolletje en is het de bedoeling dat je de route volgt die de pijl aangeeft.