Kampgeld - Scouting St. Jan Baptist (Scouting Heerlen)

Kampgeld

Leden > Informatie > Wat kost het

WEEKEINDEN EN ZOMERKAMPEN

Gezellig samen op kamp.
Al datgene wat we geleerd hebben tijdens de bijeenkomsten, in de praktijk brengen.
Dat is pas cool en tof. Zonder je ouders een week (soms twee weken) weg, da's pas stoer.
Bij Scouting zijn de kampen en de weekenden heel belangrijk.
Wij onderscheiden ons juist met vooral het zomerkamp dat meestal in de primitieve sfeer wordt opgezet.
De groep adviseert dan ook alle leden er vooral aan mee te doen, want alléén zo wordt je een echt scoutinglid en 100% scout.
De kampen worden in de regel per geval door de speltakken berekend. Maar om U een idee te geven;
Een Weekend kost tussen de €. 10,00 en €. 35,00. Een weekend kan bestaan uit twee, drie of vier dagen.
De ene keer wordt het een bivak en de andere keer een kamp. Bij een bivak is het kamp natuurlijk duurder, want dan moet er voor de accommodatie huur betaald worden.

HET ZOMERKAMP

Het zomerkamp voor één week kost in de regel €. 135,00 (€. 25,00 inschrijfgeld en €. 110,00 kampgeld).
Eén keer in de vier jaar gaan de Scouts 2 weken naar Denemarken. U zult wel begrijpen dat de kosten dan een stuk hoger zijn. Iedere keer wordt dan bekeken wat de kampkosten zullen zijn. U moet dan rekenen op zeker €. 450,00.
De Explorers berekenen hun kampkosten zelf.

ZAKGELD EN SOUVINIERSGELD

Op kamp kennen wij ook zakgeld en souviniersgeld.

Het zakgeld is voor 1 week € 10,00 en voor twee weken € 25,00.Het is de bedoeling dat de scouts daarmee de mogelijkheid hebben af en toe iets te kunnen kopen.Daarnaast leren ze om te gaan met geld.
Het souveniersgeld is alleen van toeapssing wanneer het kamp in het buitenland plaats vindt.Dus doorgaans alleen van toepassing voor de speltak Scouts of de Explorers. Het gaat dan meestal om een bedrag van rond de € 10,00 waarvan een kaartje met postzegel naar huis wordt kan worden gestuurd en een souviniertje voor thuis gekocht kan worden.

Scouting St. Jan Baptist
Spelend leren en plezier maken
Jamboreepad 2
6415 jn  Heerlen