Project - Scouting St. Jan Baptist (Scouting Heerlen)

Organisatie > Ons Gebouw

Hieronder zie je het ontwerp van ons nieuw HK dat Hamers Voorvelt Nijssen Architecten BV te Hoensbroek (nu Maastricht) (www.hvna.nl) in opdracht van Stichting Woningvereniging De Voorzorg (www.wsdevoorzorg.nl) in Hoensbroek samen met Stichting Scouting St. Jan Baptist (www.scoutingheerlen.nl)  heeft ontworpen.

De plaats waar het project dat Stichting Woningvereniging De Voorzorg gaat realiseren. Start medio augustus 2007.
Klik op de foto om een grotere foto te bekijken.

Nog een luchtfoto van ons huidige gebouw.

De plaats waar het huidige HK staat en het nieuwe HK "Scouting- en totemcentrum Sint Jan Baptist" is gebouwd.

Ons oude HK Trefcentrum 't HK. Gebouwd in 1947. In 1976 aan de rechter zijde aangebouwd en verbouwd en in 1983 aan de linker zijde aangebouwd.

Een oude foto van het oude originele HK, dat in 1946/1947 door ouders onder leiding van kapelaan Snackers is gebouwd. Voor meer foto's van De Katholieken Verkennersgroep St. Jan Baptist uit de jaren 50 en 60 kijk je hier.

De plaats (naast de speeltuin aan de Henri Jonasstraat) waar ons nieuwe HK gebouwd is.

De plattegrond van het HK
Lengte 42,50 m. x 11 m..

Bovenste afbeelding

De tweede verdieping die via de trap in het materiaalhok bereikbaar is.

Onderste afbeelding

Aan de linker zijde een grote zaal met een bar, met bovenaan van links naar rechts de keuken, het staflokaal c.q. algemene vergaderruimte, materiaalhok met trap naar boven, het beverlokaal, nesthokken en patrouillehokken en de grote speelzaal.
Aan de onderzijde van rechts naar links het Esta/Scouts lokaal, wasruimte en douche, kantoor en WC's, hal met garderobe, WC's en minder valide WC en een opslagruimte.

De voorzijde van het nieuwe HK. Geheel bekleed met hout.

De achterzijde van het HK met een deur naar het Beverlokaal, het Materialenhok en de Keuken, ook geheel bekleed met hout.

De linkzijde en de rechterzijde bestaat geheel uit glas met twee nooduitgangen.